zaterdag 24 april 2010

10 redenen om Gillette Fusion Power te kopen

Een jaartje geleden kocht ik de Gillette M3 Power (handig zo’n weblog) en tot op de dag van vandaag werkt dat ding erg goed, eigenlijk beter dan alles wat ik van tevoren gebruikt had.

Nu is er opvolger: de Gillette Fusion Power, een soort revolutie in het scheren, ik zou hem gekocht hebben maar ik ben via Buzzer geselecteerd, als 1 van de 1500 mensen die het product als eerste mogen testen. Vandaag ontving ik dus het (kerst)pakketje als hiernaast. Mooi! In het pakket zitten naast het nieuwe apparaat, de Gillette Fusion Hydra Gel,de Gillette Fusion After Shave Balsem, 5 extra Fusion Power mesjes, 10 collector item boekjes (oplage 15000 stuks, uitgebracht bij de introductie van de Fusion december 2006) en 3 folders met de achtergrond van het scheersysteem in leuke diagrammen en tabellen.

Ik sta te popelen om het te gaan testen en te vergelijken of het nog betere scheerresultaten geeft dan de M3Power, maar allereerst wat achtergrond: waarom moet je dit ding kopen?

1. 5 Mesjes ! Net zoals computers steeds meer op steeds kleinere oppervlaktes kunnen is het bij scheersysteempjes als dit zo dat er steeds meer mesjes op hetzelfde oppervlak kunnen met daarbij behorende verbeteringen in het scheren en dat ging van 2 mesjes (de G2) (1971) naar 3 mesjes (de Mach3) (1998) naar 4 mesjes (de Quattro) en dan nu… 5 mesjes op de Fusion (eigenlijk 6 zie volgende punt). Met andere woorden: dit dingetje is het top scheer gadget van het moment. Vanaf de verpakking “5 mesjes staan 30% dichter bij elkaar dan bij de Mach3. Hierdoor wordt de druk beter verdeeld en scheer je meer haartjes per scheerbeweging”. Uit onderzoek is gebleken dat het aantal mesjes minder belangrijk is voor een glad scheerresultaat of het comfort dan de ruimte ertussen (zoals mega pixels bij een camera). Echter, hoe dichter de mesjes op elkaar staan hoe minder druk op de huid en dus minder irritatie. Hoe beter de coating (toplaag) op de mesjes en hoe beter de mesjes trapsgewijs geplaatst zijn, hoe gladder je scheert. Het aantal van 5 is bedoeld om de druk beter te verdelen en dus voor meer comfort.

2. De nieuwe precisie trimmer is er voor lastige plaatsen. Met de oudere scheersysteempjes kon je eigenlijk nooit je bakkebaarden gelijk krijgen of zaken als je neusharen. De Fusion heeft als eerst achterop zo’n mesje. Met een draai van je pols “doe” je die haartjes. Eigenlijk onmisbaar nu ik het eenmaal zie, dat scheelt weer wat kapperswerk, want hoe doe je dit nu? Toch niet met een schaar o.i.d.? Uit onderzoek blijkt dat 30% het lastig vindt onder de neus te scheren en 50% krijgt de bakkebaarden niet recht, de oplossing is er dus nu, kopen dus.

3. King Kamp Gillette kwam in 1903 met het 1e wegwerpmesje en de afgelopen pakweg 100 jaar is dit scheersysteem telkens verbetert. Gillette brengt nu de Fusion uit als beste scheersysteem ooit, toppunt van scheertechnologie dus. Ik wil het beste en jij ook denk ik. Om je te overtuigen: er is jarenlang aan gewerkt en er zijn maar liefst 70 (!) nieuwe patenten op de Fusion geregisteerd (!)

4. Ooit last gehad van kleine wondjes na het scheren *auw* (je staat dan ook voor lul met zo’n pleistertje in het ergste geval). Het draaimechanisme van de Fusion volgt je gezicht beter en veert terug zodat je nooit teveel druk uitoefent.

5. Wat ik bij de M3Power al ervaarde en wat nu nog beter is, zijn de microtrillingen. De baardharen komen verder naar buiten door de trillingen en dat zorgt voor een veel gladder scheerresulaat. Het werkt op een batterijtje dat in de verpakking erbij zit. Oktober 2005 blogde ik “ik ben benieuwd hoe lang ik met het batterijtje doe”, Ik scheer me elke dag en ik heb ongeveer 2 maanden geleden het batterijtje vervangen. Elke 12 maanden dus schat ik. Eronder zit heel wat hi-tech: een uniek voltage trilmechanisme wat er onder andere voor zorgt dat het aantal trillingen per tijdseenheid gelijk blijft ook als de batterij bijna leeg is.

6. Het ding is kei-goedkoop, zeker aangezien je het elke dag gebruikt. In Januari is ie nog goedkoper want dan ligt ie in de winkel met 25% introductiekorting: €9.99 voor de Fusion… en € 12.99 voor de Fusion Power (degene met batterij dus). Kost geen reet dus, ook niet als je gewoon wilt testen want het levert je dagelijks plezier. Als ik je mag aanraden: koop de Power versie, scheert echt lekkerder. Mesjes duur/inkcartridge systeem? In januari krijg je een kortingsbon voor extra mesjes en verder zal het natuurlijk fijn zijn voor Gillette dat je extra mesjes koopt maar ze lijken gewoon duur, deel ze maar eens door het aantal scheerbeurten. Hetzelfde geldt voor een scheerapparaat: uit ervaring weet ik dat die mesjes ook vrij gauw vrij bot worden en deze zijn helemaal nergens voorradig. Als je echt geen losse mesjes wilt kopen dan moet je zo’n lang “mes” kopen als uit de cowboyfilms, maar daar wil ik persoonlijk niet de moeite in stoppen.

7. De Comfort Guard zorgt dat de baardharen rechtop staan en je haartjes zo dicht mogelijk boven de huid kunt afscheren. Heeft 5 ribbels meer dan de Mach3.

8. De Power heeft speciale mesjes met een speciale coating van Telomer (doe maar eens Google-en) en natuurlijke olien in de Lubrastrip voor nog minder weerstand. Het ding vervaagt naar wit als je de mesjes beter kunt vervangen (dat laatste ken je waarschijnlijk van je huidige scheersysteem). Maar verder bevat het vitamine E en Aloe Vera (!!!) voor verzorging en polythyleen oxide voor het soepeler glijden. Huidverzorging on the fly, wat een gaaf device. (Vitamine E voedt de huid en herstelt hem beter), laat na je scheerbeurt je egaa maar eens voelen!

9. De mesjes bij de Fusion hebben Gillette’s meest geavanceerde coating tot op heden voor een ongelofelijk gladde scheerbeweging, als je dit combineert met het “handvat” in je handen voelt het gewoon erg ok, lekker licht en ergonomisch.

10. Ach… ga gewoon naar de Gillette Fusion site voor meer punten. Deze is pas vanaf 5 januari open maar als je je nu registeert maak je ook kans op een van 400 gratis scheersystemen (spaart je dus een tientje …).

Bron: edward.de.leau.net