zaterdag 24 april 2010

Scheerperikelen

Vroeger ging je naar de winkel, kocht je een ‘slagersmes’, een kwast en een potje scheerzeep en manlief kon zich scheren. Tegenwoordig moet je hiervoor aan de universiteit hebben gestudeerd. Manlief scheert zich het liefst ‘nat’ zoals dat heet en maakt dus gebruik van scheermesjes. Met het feit dat hij regelmatig op zakenreis moet (zoals nu het geval is), kwam ik op het idee om maar een extra scheermes aan te schaffen dat standaard in zijn toilettas kan zitten, zo hoef ik niet steeds zijn tas te vullen, want alle andere artikelen zitten er al in. Maar nu komt het dan: al jaren gebruikt manlief Gilette. Was er eerst één soort waar je uit kon kiezen, nu moet je hele studies maken om te weten wat het juiste scheermes is voor jou als persoon. Er is Gilette, Gilette Mach3, Gilette Mach3 Turbo, Gilette M3 Power, Gilette Fusion, Gilette Venus (o nee, die is voor vrouwen)…… Bij het zoeken naar het juiste mes dacht ik mij te verlaten op mijn kennis van zijn huidige scheermes (….. ik koop eenzelfde als die hij nu heeft, want dan kan hij die mesjes nog in beide gebruiken…..) maar helaas….. verkeerde apparaat besteld. Gelukkig kreeg ik er twee voor de prijs van één en kan ik dus alsnog eentje thuis leggen en eentje in de toilettas doen….. en die oude….. die maakt hij eerst maar thuis op en daarna gaat hij helemaal TURBO!!!